Klantgericht werken

 

foto vogelkooi vierkant

 

Hoe open wil je als organisatie zijn? Nieuwe aanbieders betreden de markt, oude grenzen vervagen, de druk van buiten neemt toe. In het meerjarenplan staat misschien geschreven dat jouw organisatie klantgerichter of cliëntgerichter wilt gaan werken. De klant moet in huis worden gehaald. Ambities als deze staan vaak in mooie woorden beschreven.

 

We willen het klantbewustzijn bij de medewerkers verhogen. Niet langer praten over de klant, maar met de klant.

 

Maar wat wordt bedoeld? Een klantbijeenkomst, klantenpanels of co-producties met klanten? Marieke Boshouwers coMsultancy gaat hierover graag het gesprek aan. Met betrokkenen bekijkt ze wat de ambitie betekent voor de dagelijkse werkprocessen en voor de interne communicatie. Soms gaat de organisatie voor een echte aardverschuiving, maar veel vaker geldt: niet alles hoeft om, bestaande dingen kunnen vaak net iets anders en opener.